Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico

Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico

De 2% regel

"Handel alsof wat jij doet het verschil maakt en je krijgt gelijk"

Zo'n 98 procent van de mensen die besmet raken met het coronavirus krijgt milde klachten. Zolang de zuurstofwaardes in je bloed 98% zijn, is er niets aan de hand. EtOH, de ethanolspray waarmee we alles wat los en vast zit desinfecteren, bevat 98% alcohol. Tijdens de eerste Corona-golf in april, verwerkten de Nederlandse luchthavens maar liefst 98% minder passagiers. Daar tegenover staat dat 98% van de Nederlandse consumenten inmiddels online winkelt. Medische mondmaskers hebben een BFE (bacterie filter efficiency) van 98%.

Dit is allemaal wel heel erg toevallig hé. Je zou er complot gestoord van worden… waarom ontbreekt er steeds 2.0% in belangrijke kengetallen van 2020? Wat schuilt er achter die 2%? Dat vragen wij ons nou ook af. Want 98% van alle vacatures die we binnen Siebert & Wassink in opdracht nemen, vullen we succesvol in. “ACHTENNEGENTIG” procent. Dat is heel, heel erg veel, vinden we zelf en vindt de markt. Toch betekent dit, dat het bij 1 op de 50 vacatures niet lukt. Dat is weliswaar extreem weinig, maar die ene ‘misser’ is tegelijkertijd wel dé kans om van te leren. Wat schuilt er achter die 2%?

“De klant stelde te hoge eisen tegen een te laag salaris?” Dan hadden wij dat vooraf zelf beter moeten signaleren én communiceren. Wij zijn tenslotte arbeidsmarktspecialist en hebben kennis van de marktwaarde van mensen met specifieke expertise en kwaliteiten. De klant heeft verstand van haar eigen werkveld. “De beste kandidaat kiest alsnog voor een andere opportunity?” Dát risico hadden wij dan scherper in beeld moeten hebben én de verwachtingen effectiever kunnen managen. “De procedure strandt omdat er onvoorziene ontwikkelingen zijn en de aandacht van de klant of de kandidaat naar andere dingen uitgaat?”. Dan hadden we nog strakker de regie moeten voeren.

Je hebt niet altijd alles in de hand. Maar door je daarachter te verschuilen haal je nooit een succesratio van 98%. De klant, de kandidaat, de brug, de pandemie... Alles kan een reden zijn waarom het niet lukt. Je hebt niet overal controle over. Mensen maken hun eigen afwegingen. We kunnen niemand dwingen om te zijn wie wij willen dat zij zijn of te doen zoals wij willen dat ze doen. Dat is maar goed ook. We moeten dus accepteren dat er soms problemen ontstaan en dingen anders gaan. Maar accepteren is iets anders dan erin berusten. Elke dag zijn er kansen om de wereld van werk nog beter te begrijpen en de klant daardoor nog beter te adviseren. Noem het ‘de 2% regel’.

Alles op z'n plek
Disclaimer | Privacy policy | Algemene voorwaarden