Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico

Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico

Een hele puzzel

"Als je het niet eenvoudig kunt uitleggen, snap je het zelf niet goed genoeg."

Producten worden in fabrieken gemaakt, diensten worden in kantoren ontwikkeld, maar een merk ontstaat in het hoofd van de klant. Het is de beleving die anderen hebben bij jouw organisatie, wat je doet, hoe je het doet en waarom je het doet.

Dus begonnen we bij onze klanten, toen we nadachten over de positionering van ons bureau. Sommige klanten kennen ons vooral als organisatieadviseurs, anderen schakelen ons in bij werving & selectie van (senior) management en weer andere bedrijven vertrouwen met name op onze selectie- en ontwikkelassessments.

Van binnen naar buiten gedacht, leek het een logische gedachte om deze verschillende diensten ook in aparte merken onder te brengen. S&W Search & Selectie bijvoorbeeld, naast S&W Assessment & Advies. Want het bleek soms best moeilijk om dat allemaal in één pitch te stoppen.

Van buiten naar binnen geluisterd, bleek dat ‘multi-branden’ juist een heel slecht plan. ‘Wat ik zo mooi vind is dat ik bij jullie voor al mijn HR-vragen terecht kan”. “Bij jullie vind ik alles onder één dak”. “S&W heeft alles in huis”.

Ons verhaal bleek juist bij onze klanten veel completer dan we zelf veronderstelden. Misschien vonden we het zelf ook gewoon te ingewikkeld om het simpel uit te leggen. Of op ’z’n Cruijffs: “Voetbal is simpel, maar simpel voetballen blijkt vaak het moeilijkste wat er is”.

Het was dus nog een hele puzzel om ons verhaal in een paar beelden samen te brengen. Toch is het gelukt, in een filmpje van ongeveer één minuut. Vandaag willen we daarom opnieuw naar onze relaties luisteren. We vragen onze ruim 3000 maandagmorgenquote-abonnees om feedback. Uiteraard staat het je vrij om er alles van te vinden wat in je hoofd op komt. We zijn niet zo van die onpersoonlijke vragenlijsten waarin je vrijheid van meningsuiting wordt beperkt tot een vijfpuntschaal.

Waar we vooral benieuwd naar zijn is of het een helder verhaal is, of je ons erin herkent en of je (nog beter) begrijpt wie we zijn en wat we doen. Ben je na het bekijken in verwarring? Of komt alles op z’n plek?

Oordeelt u zelf.

Alles op z'n plek
Disclaimer | Privacy policy