Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico

Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico

Surprise!

"Je valt hier van de ene verrassing in de andere, ik verbaas me nergens meer over."

Mensen verlaten geen slechte banen, maar slechte bazen. Het is een van de meest gedeelde quotes op LinkedIn. Persoonlijk vind ik een ‘baas’ een al even achterhaald begrip als een ‘ondergeschikte’. Iets van vroeger, toen mensen nauwelijks invloed hadden op hun eigen situatie. Als er iets niet deugde in het werk of het leven, dan hadden ‘de hoge heren’ het gedaan. Bovendien zijn er wel duizend betere redenen om van baan te wisselen. In ruim 18 jaar Siebert & Wassink, hebben we ze allemaal aan tafel gehoord.

Waar je eigenlijk nooit iets over hoort, zijn de redenen waarom je niet langer zou hoeven blijven. Niet dat je dan verplicht of op staande voet zou moeten vertrekken. Maar wanneer wordt het tijd om te gaan? In onze maandagmorgen-quote daarom vandaag 2 signalen om te bepalen, of je over je persoonlijke houdbaarheidsdatum zit.

Blijf je verbazen
Wanneer je bij een organisatie in dienst komt, zijn er altijd dingen die je bijzonder, buitengewoon of juist bizar of belachelijk vindt. Dat is de frisse wind waar het bedrijf haar voordeel mee kan doen. Zolang je je kunt verbazen of verwonderen, zullen er dingen veranderen en verbeteren. Merk je bij jezelf dat je steeds vaker je schouders ophaalt, omdat niets je meer verbaast, dan heb je de keuze tussen vertrekken of verzuren. Verbazen verandert dan langzaam in verwijten. Dat gaat geleidelijk, bijna ongemerkt. Je moppert vaker en wordt uiteindelijk één van die mensen die weggingen. Omdat de organisatie of ‘baas’ niet deugde. In werkelijkheid nam je eigen toegevoegde waarde af en daarmee ook je relevantie. En relevant blijven, er écht toe doen, dat is belangrijker en lastiger dan succesvol blijven.

Blijf ze verrassen
Ik laat me verrassen”, zei een deelnemer tijdens een teamtraining onlangs, op de vraag wat hij van de training verwachtte. Op de wedervraag “En hoe ga jij je collega’s vandaag verrassen?”, bleef het akelig stil. Je blijven verbazen over je omgeving is een eerste vereiste om relevant te blijven. Maar je omgeving blijven verbazen, is minstens zo belangrijk. Als jouw gedrag, bijdrage, humor of ideeën zo voorspelbaar zijn als een kras op een langspeelplaat, dan wordt het tijd om die LP eens ergens anders af te spelen. We weten immers allemaal, hoe het met de grammofoonplaat is afgelopen. Blijf nadenken, blijf je ontwikkelen, blijf creatief, blijf optimistisch én blijf vernieuwen.

Verbazen en verrassen houdt het spannend voor jezelf én je omgeving.

We wensen je een verrassende week toe.

Alles op z'n plek
Disclaimer | Privacy policy