Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico

Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico

Van W&S naar S&W

"Je hebt niet zoveel mensen nodig om het verschil te maken, wél de juiste."

Er zijn voldoende bureaus voor W&S. Er is maar één S&W. Zo begint het filmpje waarin Siebert & Wassink haar Werving & Selectie aanpak in beeld brengt; niet gewoon voldoen, maar altijd het verschil maken.

Hoog van de toren? Arrogant? Verwaand?

De lijn tussen zelfverzekerd en zelfingenomen is ogenschijnlijk dun. De kunst in het selecteren van de juiste directeur, bestuurder, manager of professionals, is juist om dát onderscheid haarscherp te kunnen maken. Het verschil waarnemen tussen assertief of arrogant, tussen ijzersterk of ijdeltuit, tussen doortastendheid of dikdoenerij.

Zowel zelfbewuste als zelfvoldane managers hebben een sterk geloof in hun eigen kunnen. Toch zijn er essentiële verschillen. Zelfverzekerde mensen zijn kordaat, besluitvaardig, overtuigend en vastberaden. Ze geven wilskrachtig leiding aan zichzelf en anderen. Zelfgenoegzame mensen zijn pretentieus, pocherig, onzeker en onbestendig. Ze overschatten zichzelf en wijzen naar anderen.

Opscheppen heeft alleen zin aan de eettafel, maar van een bord voor je kop kun je überhaupt niet eten. Wél een grote bek, maar geen ruimte voor feedback. Daarin zit een belangrijke indicator voor het maken van de juiste selectiekeuze. Zelfverzekerde mensen zijn zich óók bewust van hun zwaktes en weten hoe ze daar mee om moeten gaan.

Zelfgenoegzame mensen zien persoonlijke tekortkomingen niet. Ze scheppen op over prestaties, maar geven hun fouten nooit toe.

Terug naar de marktbelofte in ons filmpje. Ja, we willen absoluut de beste zijn! Met afstand. We vinden ook dat we dat horen te zijn en dat we alleen daarmee écht het verschil maken. We zijn het aan onze klanten en kandidaten verplicht. Wanneer je op het hoogste niveau wilt meespelen, dan moet je élke dag álles doen wat het resultaat nodig heeft en soms nog een beetje meer.

Dat maakt onze merkbelofte aan de markt, vooral een doorlopende opdracht aan onszelf. ‘De beste zijn’ is nooit een mijlpaal die je behaald en kunt afvinken. Vertrouwen in je kwaliteit, schept de verplichting om het elke dag weer een beetje beter te willen doen. Alleen dán maak je ook duurzaam het verschil.

Ons bureau is dus nooit af. Ons filmpje wel. We zijn benieuwd naar uw feedback.

Alles op z'n plek
Disclaimer | Privacy policy