Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico

Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico

Verbeter, veranker, vertrek!

"Wie sterk is wil het zelf doen, wie wijs is weet wanneer hulp nodig is, wie dapper is vraagt het ook."

Verbeteren, verankeren en weer vertrekken. Dat is de kracht van een goede interim-professional. Soms vanuit tijdelijke behoefte aan expertise en soms om een pittig verandertraject te leiden. Een succesvolle interim-manager heeft altijd een plan klaar, pakt aan en geeft richting in roerige tijden.

Na de drie-eenheid ‘verwonderen, verbeteren en verankeren’ zal een goede interimmer geruisloos vertrekken. Tijdelijke expertise met een blijvend resultaat komt in drieën. Daarom vandaag 3 redenen, 3 situaties en 3 voorbeelden van interim-managers die het verschil maken.

Wat het verschil maakt:

  1. Een interimmer wordt niet afgeleid door allerlei randzaken en rituelen die bij de organisatie horen en is daardoor effectiever. Hij/zij komt voor de klus, kan zich daar volledig op focussen.
  2. De blik van een interimmer is niet vervormd door ‘zo doen we het hier altijd’. Als je een organisatie wil die je nooit eerder had, moet je iets doen wat je nooit eerder deed.
  3. Een interimmer hoeft geen carrière te maken. Hij/zij kan frank en vrij zeggen, kiezen en doen wat het beste is voor de organisatie zonder bang te zijn voor de eigen toekomst. Een interim-manager komt voor het doel, niet voor een stoel.

Wanneer het verschil maakt:

  1. Een capaciteitsvraagstuk: Door een project, vertrek of ziekte kan een cruciale positie in je bedrijf langer dan wenselijk niet bemenst zijn. Een interimmer inhuren kost minder dan stilstand.
  2. Specifieke expertise nodig: Zoals je een cateraar niet in vaste dienst hebt en inhuurt voor een specifiek evenement, zo heb je een veranderaar vooral nodig bij een transitie of verbetervraagstuk. Kennis en ervaring van buiten, die de organisatie tijdelijk komt versterken.
  3. Versterken leiderschap: In een crisis, tijdens een fusie of bij een reorganisatie maakt een stevige leider die van wanten weet veel verschil.

Wie het verschil maakt: (3 interim-managers uit ons netwerk, die binnenkort beschikbaar komen)

  1. HR transitiemanager: Authentieke performer in organisatieontwikkeling, leiderschap en HRM. Ruime ervaring binnen taaie organisaties. Beweegt mensen en organisaties, lost problemen op en versterkt talent, eigenaarschap en zelforganisatie. Beschikbaar voor 2-3 dagen per week.
  2. WCM manager: Unieke verbeteraar met ruime ervaring in de levensmiddelen- en procesindustrie. Expertise in LEAN, TPM, Continuous Improvement en Six Sigma. 3-4 dagen per week.
  3. Business Controller: Financial Businesspartner die de juiste AO en dashboards bouwt om de juiste strategische keuzes te kunnen maken voor een optimaal rendement. 3-4 dagen per week.

Als u het ons vraagt, maken wij het verschil. Verbeter, veranker en vertrek. Dát is alles op z’n plek.

Alles op z'n plek
Disclaimer | Privacy policy