Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico

Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico

Vraagteken

"Ik heb geen speciaal talent, ik ben slechts hartstochtelijk nieuwsgierig."

‘Voortdurend verbeteren’ en ‘Een leven lang leren’. Twee begrippen die de laatste jaren in menige organisatie hun intrede doen. Vaak uitgewerkt in veelomvattende verbeterprogramma’s en verpakt in dure managementtermen, zoals Lean, Six sigma, PDCA, TQM, Kanban of Agility.

Beter een ons verstand dan een pond geleerdheid, zeggen we hier in het oosten van het land. Want uiteindelijk hebben al die methodes één gemeenschappelijke deler; blijf vragen stellen, aan jezelf en aan elkaar. Wat ging er goed? Wat kan er beter? Wat ga ik de volgende keer anders doen? Wat is daarvoor nodig? En wie kan me daarbij helpen?

5 simpele vragen die ik 25 jaar geleden kreeg, van mijn leidinggevende in mijn eerste baan. ”Neem na elk gesprek en elke opdracht een paar minuten de tijd, om die 5 vragen te beantwoorden. Dan zul je merken dat je elke dag een beetje beter wordt”. Het is een automatisme geworden dat me al heel wat ‘aha-momentjes’ heeft opgeleverd. U weet wel, dat er zo’n lampje gaat branden in je hoofd en je ineens begrijpt waarom iets succesvol is of hoe het juist nóg beter kan.

Nou maakt het stellen van goede vragen in ons vak sowieso heel veel verschil. Siebert & Wassink wil de allerbeste zijn. In werving, selectie, assessment, coaching en organisatieadvies.

Dat blijven we alleen als we ook voortdurend de allerbeste vragen stellen. Aan klanten, aan kandidaten, aan onszelf én aan elkaar. Voor dat laatste namen we afgelopen week de tijd. Niet door een ‘Scrum’ of een ‘Kaizen’ uit te voeren. Wel door een goed gesprek met alle collega’s over onze kwaliteit. Wat gaat er goed, wat kan er beter. De volgende drie vragen kunt u inmiddels zelf wel invullen.

Het werd een boeiende bijeenkomst met mooie inzichten. Wie nieuwsgierig is naar de antwoorden moet even wachten tot de quote van volgende week. De quote van vandaag gaat over vragen stellen. Want voor ‘Een leven lang leren’ én ‘Voortdurend verbeteren’ is slechts 1 gewoonte nodig; Een leven lang nieuwsgierig zijn! Want nieuwsgierigheid is de moeder aller competenties en de vader van elke verbetering. Welke vraag stelt u vandaag?

Alles op z'n plek
Disclaimer | Privacy policy